2012年11月6日 星期二

雀揀雀巢之雀見(一)

過去幾個月,樓價持續有升無跌,雀每個星期六日同查理斯o既活動就係睇樓同埋同經紀做朋友~~

雀深信,呢個世界係無不勞而獲o既,買樓o既揀擇程度應該僅次於揀另一半,所以我哋置業之前真係做足功課o架!功課熟到咩程度?咪就係好幾間地產都問我有無興趣入行或者話我係做經紀o既不二人選囉~~



我哋好幸運,o係屋企人o既幫助下,o係婚前兩年已經買入一個單位收住租先,當時雀未係查家人,所以無多過問呀,功課都係查理斯做o既,至於佢o既眼光係點,嘻嘻,100 分,因為佢當日o既選擇,今日我哋先可以樓換樓~~

第一樣想講o既係捨得。樓價係咁升,如果你個單位正正常常,應該都係跟隨大市升o架喇,咁升到咩位先應該放呢?好簡單,你覺得係時候 / 你捨得就係the right time!當然啦,有啲人會話我而家賣咗佢再升我咪好蝕?如果你係抱住賺到盡o既心態,咁你亦都要有蝕到入肉o既心理準備,無任何一項投資可以賺到盡o架,你只可以攞住唔會令你後悔o既利潤離場,對我哋o黎講,賣咗可以換個好啲o既單位就係the right time喇!

咩叫好啲o既單位?咁人人鍾意o既嘢都唔同o既,對於我哋o黎講 1. 舊換新  2. 單幢換屋苑  3. 新界換市區  4. 細單位換大單位 等等都會係我哋覺得"更上一層樓"o既要素,咁符合呢幾個因素o既話,賣咗再買番就係更上一層樓o架喇~~

第二樣想講o既係,買樓自住都要抱住"更上一層樓"o既心態。

講真,我哋呢啲人未到中年就首次置業o既幸運人士,絕對唔應該諗住買第一層樓就住過世,只要你抱住要越換越好o既心態,你先會謹慎你先會努力做功課,第一層樓未必會令你發達,但絕對係令你更上一層樓o既踏腳石。

好喇,當你態度正確之時就要鎖定目標喇,鎖定目標之前都仲要計計數先o既~~

簡單啲講,就係計吓你o既入息同埋供樓o既負擔能力喇!(有啲pro terms o架,但雀真係唔記得,我諗我咁講大家都易明o既)

假設你月入$20000,無任何負債,咁你應該係每月可以用最多$10000(收入一半)o黎供樓,咁即係可以買到幾錢o既樓呢?

每問銀行借(即係做按揭)100萬,以而家銀行普遍P減o既息口(實際年利率2.15),選擇最長的供款年期30年,每月供款大約係$3800,咁即係你最多可以問銀行借260萬,至於買幾多錢o既樓喇喎,就睇吓你比幾多首期喇~~

我哋唔係pro到銀行職員咁,好多時只係簡單啲心算一下,去到銀行度佢真係要詳細咁計o架,仲要加多2厘息做吓壓力測試,呢啲計數o既嘢我就唔詳述喇,大家如果想盡確至小數後幾個位o個啲,建議大家google一下"按揭計算機"輸入啲簡單資料就計到o架喇~~

好喇,供款能力都知道咗,就可以睇餸食飯喇~~

假設你可以問銀行借260萬買樓,而最盡可以按9成,即係你可以睇under 290萬o既樓,而你要預備1成首期,即係你手頭攞住29萬就可以置業?錯!

買樓除咗要比首期,仲要預埋釐印費(呢個因應樓價不同係唔同o架,少則$100,多則幾百萬都有)、律師費(通常都係一萬蚊樓下,但都聽聞過有啲律師樓影印都收你幾千蚊)同埋經紀佣金(通常係樓價1%,但絕對絕對可以講價的,有人好牙力真係可以講到一個仙都唔洗比),如上買大約290萬o既樓,你o既首期連雜費要預大約40萬先穩當,呢個數仲未計要搬屋、執裝修、置傢俬等費用o架~~

睇到呢度,大家係咪又係搬話:唉,我都買唔到o架喇!儲極都趕唔到個樓價升輻啦~~

係,樓價真係升到媽媽聲,但係如果你一路都抱住"我點努力都係買唔到"o既心態,咁你已經輸咗一半喇,有志者事竟成,公一份婆一份儲吓儲吓就有o架喇,儲,係真的要付出咁儲,唔好一邊話儲唔到一邊又一年去幾次旅行、閒來又豪飲豪食豪買豪玩,如果你係享受呢種及時行樂o既life style o既話,你就唔好迫自己趕上車喇,講真,我哋父母o個代都唔係廿零三十歲就做業主啦,所以,唔駛心急o架~~

以上雀見只係師奶仔o既親身體會同諗法o者,比起o個啲教人投資o既銀行家/職業炒家,我o既心得只係愚見,雀相信條條大路通羅馬,o黎緊會繼續講多啲開波睇樓o既實況,有興趣o既就時不時click入o黎睇吓我有無update啦~~(陰功.....yahoo而家無埋通知人哋blog友更新......)

9 則留言:

  1. yahoo無咗blog友更新真係好唔方便呀~~~攪到大家d blog都冷冷清清咁.....唉.....次次都係唔整好過整, 頂!!!

    換樓都係一大學問呢...........雖然o個價好心動, 但諗起要搬屋執野攪傢俬就縮沙....都係諗多一諗先

    所以我好佩服你(地)婚後無耐又話搬, 勁!!

    by笨豬小慧simple

    回覆刪除
  2. 醜八怪的月芽兒2012/11/10 下午6:37

    原來咁多額外駛費

    回覆刪除
  3. 恭喜你又更上一層樓

    回覆刪除
  4. 而家無左update通知都不止, 我發現連人地留左言都無電郵通知, 乜都要自己去睇...咁攪法好快無哂D blog友仔...

    回覆刪除
  5. 我都係享受一年去幾年旅行的享槳style,,,,,所以無諗住買樓, 睇到呢篇blog 當學多樣嘢, 些些!!

    回覆刪除
  6. 我由五月開始睇樓, 初初只係睇睇先, 未買住, 當做下功課, 到想買果時啦, 又係咁升, 最慘係, 賣家叫價比估價高兩成, d d 都吾肯減, 銀行又估唔足, (當然 agent 就昆你話借到啦 ) , 越睇越灰. 依家個市靜左咩, 好多賣家又吾甘心自己賺少左, 一樣係吾肯減, 最多唔賣, 所以都係得個吉

    回覆刪除
  7. 無左更新好耐無入過黎~ 好鍾意睇你D買樓雀見, 等你下篇!!

    回覆刪除
  8. 謝謝雀!!!我又係時候做下功課!!!

    回覆刪除
  9. 你就好啦 , 有得買樓有得換樓 , 我而家想買又唔可以買住喎 !!!
    [Karen回覆02/06/2013 08:54:18]等抽公務員公屋囉 ....
    [小草回覆02/05/2013 10:00:36]WHY唔可以買住呀?
    我都想買, 但唔敢買....亦無$買.... >.<

    回覆刪除